maandag 11 juni 2018

Happy Birthday!

Hallo lieve allemaal, vandaag mag ik mijn creatie op het 
hiervoor heb ik een verjaardagskaart gemaakt in het mooie paars voor Anita uit ons team, zij was eind mei jarig en is dol op de kleur paars!


Als eerste heb ik op Schut tekenpapier 225gr een laag witte gesso aangebracht en dit gedroogd met de heattool, daarna met een mask-stencil structuurpasta aangebracht en dit ook weer gedroogd met de heattool, vervolgens heb ik de kleurtjes aangebracht met de mooie Nuvo Shimmer Powders (violet brocade en sherry bomb) en water, hier gebruik je steeds een heel klein beetje poeder van waar je met water over spray't en heen en weer laat lopen, dit alles is steeds tussendoor gedroogd met de heattool, je blijft net zolang bezig tot je het gewenste resultaat hebt, met een babywipe heb ik wat op de kleur gedept (toen het nog nat was) en daarna met dit doekje heb ik de witte hoeken die er nog waren weer wat kleur gegeven door er over te wrijven.
De mallen die ik gebruikt heb zijn van CraftEmotions (takken), Marianne Design (cirkel), Joy (swirls) en het zwarte aan de rechterkant onder de bloemen is met de cricut gesneden, een aantal heb ik bewerkt met VarsaMark transparante inkt en zwarte embossingpoeder.
Het mooie plaatje is van Syta van Gelderen.
Verder is de kaart afgewerkt met een mooie tekst van CraftEmotions, wondgaas, zelfgemaakte bloemen (be-inkt met distress ink) met microbeads, vogelhuisje en hartje (van Anita gekregen) en als laatste nog wat spetters aangebracht met zwarte gesso verdunt met water, dit geheel is op een zelf  gesneden kaart van wit linnenkarton geplakt.

Zo zie je dat je mixed media heel goed op je kaarten kan toepassen!
Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen inspireren.
Ik wens jullie een hele fijne creatieve week!
Lieve groetjes, Danoesja.

Mijn gebruikte materialen uit de webshop van CraftAddiction zijn:


7 opmerkingen:

  1. Schitterende kaart.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart voor Anita!
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige achtergrond heb je gemaakt Danoesja. Het geheel is prachtig met dit mooie plaatje erop. Dit is vast goed in de smaak gevallen bij Anita. Ze houd erg van paars!. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die swirl is gaaf.
    Hele mooie kleuren, gelijk heeft Anita, paars blijft mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Danoesja,
    Ik ben druk aan het oefenen! EN het lukt aardig...Wie weet doe ik binnenkort mee aan jullie challenge. Jouw kaart voor Anita is beeldschoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zit er veel werk (en geduld) in met steeds drogen en aanbrengen door maar het ziet er prachtig uit Danoesja!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen