vrijdag 3 november 2017

CraftAddiction Challenge #11

Goedemorgen lieve allemaal, vandaag begint de nieuwe challenge in de CraftAddiction Mixed Media groep op facebook en hiervoor hebben we weer een mooi moodboard!


Ik heb mijn inspiratie uit de kleuren, de sterren met structuur en takken gehaald voor deze twee kerstkaarten.


Beide kaarten zijn eerst met witte gesso en een sponsje ingesmeerd, daarna heb ik met een mask stencil structuurpasta aangebracht.
Na dit gedroogd te hebben met de heattool heb ik er wat magicals pigmentpoeder van Lindy's Stampgang (pondorosa pine/groen) op gedaan en dit met wat water en een penseeltje gemengd over de ondergrond van de eerste kaart.
Op deze eerste kaart heb ik de randen wat ingesmeerd met Nuvo mousse (seaspray green).


Op de tweede kaart heb ik Nuvo mousse (Powder blue, gemengd met water) met een penseeltje aangebracht.
Nog even een tip voor de mensen die de Nuvo mousse in huis hebben, haal het ronde kartonnetje uit de deksel zodat hij niet het vocht uit de mousse kan trekken!
Zowel de magicals als de Nuvo mousse geven een mooie glans.
De sterren (kleinste maat van Dutch Doobadoo) heb ik uit een kartonnen doos van special K geknipt en een paar laagjes gesso gegeven, daarna er wat crackle structuurpasta op aangebracht en een nachtje laten drogen, eenmaal droog heb ik er wat magicals (cattail copper brown) vermengd met water erop aangebracht met een penseel en de bovenkant gelijk droog gedept zodat de kleur meer in de crackles zichtbaar is.
Verder is de kaart aangekleed met de mooie poinsettia van Marianne Design, takjes van Tim Holtz, houten sterretjes, touw en tekst. Als laatste heb ik nog een randje gedoodled.
Zo heb ik er toch maar weer twee kerstkaarten bij........ik haal het vast niet om er voldoende op tijd af te hebben denk ik!

Doen jullie gezellig mee aan deze leuke challenge in onze CraftAddiction Mixed Media Challengegroep op Facebook, ook op het CraftAddiction Designteam Mixed Media Blog zijn de prachtige inspiratie voorbeelden van het hele team te bewonderen en er is een leuke prijs te winnen.
Tevens loopt er een DT Call dus wie weet is dit iets voor jou!
Ik wens jullie een heel fijn weekend allemaal!
Lieve groetjes, Danoesja.

Mijn gebruikte materialen uit de webshop van CraftAddiction zijn:


afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

5 opmerkingen:

  1. Het zijn 2 hele mooie kaarten geworden!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend Danoesja, je bezorgt ons echt the wonderful time of the year!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kerstkaarten Danoesja, jij kan er wat van, mooi hoor.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 Hele gave kaarten zijn dit geworden. Supermooi!
    Xxx Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie kaarten zijn het! Ik ben aan het oefenen, dus wie weet zie je welwillend at van mij in de FB groep. Maar ik beloof niets hoor. Vind het nog best wel lastig.
    Was het leuk op de KreaDoe?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen