dinsdag 19 september 2017

No beauty shines brighter than a good Heart!

Hallo lieve allemaal, vandaag mag ik jullie een creatie laten zien op het 
CraftAddiction Designteam en Challengeblog, ik ben nog even bezig geweest met de mooie blauwe kleurtjes van de lopende challenge.....maar blauw is ook wel 1 van mijn lievelingskleurtjes.
Ik heb een houten hartendoos in mixed media stijl bewerkt.


Als eerste heb ik met een sponsje de doos 2 laagjes witte gesso gegeven, daarna heb ik er met een plat penseel witte crackle pasta op aangebracht, dit heb ik een dag goed laten drogen.
En dan kan je beginnen met de kleur (ink spray - koningsblauw en pigment poeder lake blue) aanbrengen, dit heb ik gedaan met een penseel zodat je het goed in de scheurtjes van de crackle pasta kan wrijven, als ik het te blauw vond dan depte ik dat weg met een babywipe, omdat deze vochtig is kan je de kleur hiermee ook weer opbrengen over op andere gedeeltes die je heel licht van kleur wilt gewoon door erover te wrijven.


Het mooie chipboard hart heb ik ook 2 laagjes witte gesso geven en nadat dit droog was heb ik het op kleur gebracht met distress inkt salty oceanfaded jeans en cracked pistachio, daarna heb ik het bewerkt met VersaMark transparante inkt en clear embossingpoeder.
De doos heb ik verder versierd met klei ornamentjes, metalen bloemen en een platte metalen bloem en deze zijn ook weer in de gesso gezet, ze zijn op kleur gebracht met de shine pearl pigment poeder en Nuvo mousse pacific teal, de randen heb ik ook licht met deze mousse bewerkt.


Als laatste heb ik de zelfgemaakte bloemen die met distress ink salty ocean en cracked pistachio op kleur gebracht zijn erop geplaatst samen met de plaksteentjes, her en der zitten ook jewel drops van Nuvo in de kleur sea breeze, alles heb ik vast gelijmd met gel medium.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook eens iets met mixed media te gaan doen!
Nog een hele fijne creatieve week allemaal!

Mijn gebruikte materialen uit de webshop van CraftAddiction zijn:

9 opmerkingen:

  1. Prachtig zoals je deze hartvormige doos hebt bewerkt Danoesja. Heel mooi om een hoekje gezellig mee aan te kleden, of een cadeautje of snoepjes in te stoppen :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende creatie geworden!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig hartendoosje heb je gemaakt.
    Toppie gedaan!

    XX Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooi gemaakt Danoesja, prachtig van kleur, héél mooi.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend doosje zeg. Ook ik heb nog zo'n doosje liggen....... Wie weet ooit weer eens, dank je wel voor de uitleg met een mooi resultaat. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, in 1 woord, prachtig!!
    En wat een duidelijke uitleg weer, fijn hoor, bedankt daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend is je doosje Danoejsa zowel de uitvoering als de kleurtjes toppie gedaan !!
    liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend mooi harten doosje Danoesja !
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen